Technologie ve výuce, čtenářská gramotnost, chromebooky ve školství, zeměpis, mediální výchova, badatelská výuka, práce s nadanými dětmi, 3D tisk, grafika
a mnoho dalších témat využitelných od 1. stupně ZŠ až po střední školy.
Workshop představí výukový projekt, ve kterém se žáci proměnili v konstruktéry přistávacího modulu pro „vajíčkonauta“. Jejich úkolem bylo z běžně dostupných materiálů navrhnout a postavit zařízení, které zajistí bezpečné přistání vajíčka na povrchu planety. Účastníci workshopu projdou procesem projektu – od prvotního návrhu až po testování a vyhodnocování nárazů pomocí micro:bitu. Získají také praktické tipy, jak podobnou aktivitu začlenit do vlastní výuky s důrazem na mezipředmětové vazby, rozvoj tvořivosti, týmové spolupráce i technického myšlení žáků.
Petra - vystudovala Pedagogickou fakultu UK, obor učitelství fyzika – základy techniky. Postupně dostudovala angličtinu a environmentální výchovu. Aktuálně učí na Základní škole Dr. E. Beneše v Praze 9 – Čakovicích fyziku a anglický jazyk a pracujete tam také jako zástupkyně. Je vedoucím ambasadorem Future classroom lab European schoolnet, od prosince 2014 Apple Professional Developement Trainer, o rok později se stala také Apple Distinguished Educator a od roku 2023 je jedním ze tří Apple Professional Learning specialistů.
Slávek - Učitel zeměpisu a informatiky na malé vesnické škole. Nadšenec do map a produktů Google ve školství. Rád nachází správnou cestu nejen v přírodě, kde se cítí skvěle, ale také ve svých hodinách, kde se snaží kombinovat různé styly výuky zaměřené na rozvoj nejen digitálních kompetencí žáků.
Jak vést děti, aby jim digitální technologie neškodily a podporovaly celkové zdraví a rozvoj? Jaké aktivity do výuky začlenit? Na workshopu si ukážeme příklady konkrétních aktivit, které u žáků rozvíjejí dovednosti pro vědomé usměrňování online činností a předcházeli negativním důsledkům užívání různých digitálních prostředí. Vysvětlíme si tak východiska účinného přístupu ke kyberprevenci, který je založen na diskuzi a reflexi vlastního způsobu užívání digitálních technologií. Seznámíme s tím, co je zásadní pro regulaci času s obrazovkou a jak ochránit děti před nebezpečím na internetu.
Markéta Borovcová - V organizaci Jules a Jim aktuálně působí na pozici odborné zástupkyně ředitele a současně je lektorkou všeobecné i selektivní prevence a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Za třídními kolektivy i učitelskými sbory přichází nejčastěji s tématy týkající se kyberprostoru a sociálního či osobnostního rozvoje.
Adéla Lábusová - V současné době je v organizaci Jules a Jim na pozici hlavní metodičky projektu Labyrint sítě a ráj srdce a podílí se na tvorbě metodik programů pro vyučující. Současně působí v Národním pedagogickém institutu. Věnuje se kyberprevenci, digitální gramotnosti a obecně podpoře zdravého rozvoje osobnosti v současném světě.
Jak vést děti k tomu, aby si neubližovaly v online komunikaci a nesdílely to, co může být pro ně nebezpečné? Na workshopu představíme aktivity, které pomáhají děti vést k bezpečným návykům a etickému chování v online komunikace.
Markéta Borovcová - V organizaci Jules a Jim aktuálně působí na pozici odborné zástupkyně ředitele a současně je lektorkou všeobecné i selektivní prevence a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Za třídními kolektivy i učitelskými sbory přichází nejčastěji s tématy týkající se kyberprostoru a sociálního či osobnostního rozvoje.
Adéla Lábusová - V současné době je v organizaci Jules a Jim na pozici hlavní metodičky projektu Labyrint sítě a ráj srdce a podílí se na tvorbě metodik programů pro vyučující. Současně působí v Národním pedagogickém institutu. Věnuje se kyberprevenci, digitální gramotnosti a obecně podpoře zdravého rozvoje osobnosti v současném světě.
3D modely lze kromě běžných 3D modelovacích nástrojů tvořit i pomocí algoritmů. Pro některé modely, zejména kde je nějaký vzorec opakování, je využití algoritmů ideální. Propojíme tak dvě aktuální informatická témata – 3D modelování a algoritmizaci. Prozkoumáme různé možnosti a na pomoc si pozveme také AI.
Jsem středoškolský učitel, lektor, 3D tiskař a vývojář webových aplikací.
Aktuálně učím (na zkrácený úvazek) informatiku na gymnáziu ve Žďáře nad Sázavou, dříve jsem učil i zeměpis a matematiku.
Kromě toho lektoruji kurzy zaměřené na 3D tisk a 3D modelování.
Abych to měl pestré, tak se také věnuji vývoji webových aplikací, nyní hlavně vyvíjím pro H-edu.cz nebo pokračuji v rozvoji svého projektu EarthSpaceLab.com.
Objevte nové možnosti Canvy pro vzdělávání, se kterými můžete tvořit interaktivní hry a aktivity vytvořené s pomocí umělé inteligence. Společně si ukážeme, jak využít Canvu k tomu, aby výuka byla zábavná a přitom směřovala k jasným cílům a konkrétním výstupům. Vyzkoušíte si, jak snadno připravit materiály, které žákům pomohou učivo procvičit, zopakovat nebo prozkoumat novým, tvořivým způsobem.
Jsem máma, učitelka a digitální nadšenec, který věří, že používat technologie je možné i tak, aby sloužily lidské kreativitě, nikoli ji nahrazovaly. Učím na Gymnáziu Brno, Vídeňská, kde provázím žáky, kolegy i vedení školy světem digitálních nástrojů a ukazuji, jak je využívat k rozvoji, hledání řešení a autentickému, bezpečnému tvoření.
Ráda ukazuji konkrétní příklady, jak mohou technologie usnadnit práci, přinést radost z tvoření i učení a být mostem k tvořivosti, spolupráci a lidskému kontaktu.
Na konferenci BUMmeeting se můžeme potkat nejen na Canva workshopu, ale také v GEG digitální místnosti, kde si budete moci pomocí Google nástrojů a umělé inteligence řešit nejrůznější úlohy a přenést je do svých hodin.
Vžijte se do role řešitelů praktických úloh inspirovaných reálnými situacemi a objevte, jak pomocí vyhledávání informací, Google nástrojů jako například Dokumenty, Prezentace a umělé inteligence Google Gemini nebo Notebook LM hledat odpovědi, navrhovat řešení a spolupracovat. V malých skupinách si projdete připravené scénáře s ekologickým a udržitelným přesahem, které můžete rovnou využít i ve svých hodinách.
Jsem máma, učitelka a digitální nadšenec, který věří, že používat technologie je možné i tak, aby sloužily lidské kreativitě, nikoli ji nahrazovaly. Učím na Gymnáziu Brno, Vídeňská, kde provázím žáky, kolegy i vedení školy světem digitálních nástrojů a ukazuji, jak je využívat k rozvoji, hledání řešení a autentickému, bezpečnému tvoření.
Ráda ukazuji konkrétní příklady, jak mohou technologie usnadnit práci, přinést radost z tvoření i učení a být mostem k tvořivosti, spolupráci a lidskému kontaktu.
Na konferenci BUMmeeting se můžeme potkat nejen na Canva workshopu, ale také v GEG digitální místnosti, kde si budete moci pomocí Google nástrojů a umělé inteligence řešit nejrůznější úlohy a přenést je do svých hodin.
Ve workshopu přeneseme účastníky a účastnice do nového semináře integrativní výuky češtiny, vedeného v tomto semestru na učitelských bohemistických programech na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Jeden literát a jedna lingvistka spolu s vámi projdou a zváží možnosti, výhody a nevýhody toho, proč přemýšlet o textu naráz jako o materiálu jazykovém i literárním. Zamýšlet se budeme nad Machem a Šebestovou, popkulturním fenoménem dětské literatury a dospělých úvah o světě.
Ondřej Vojtíšek vyučuje s rovnocenným nadšením český jazyk a literaturu na malém pedagogickém lyceu v Poděbradech i budoucí učitelky a učitele na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Rád s žactvem a studentstvem promýšlí interpretační cesty k literárním textům, a to i k těm ve školách spíše periferním (pohádky, písňové texty, generovaná literatura…). Pro vyučující připravuje didaktické materiály a podcast DidLit.
Hana Dufková působí na Ústavu českého jazyka a teorie komunikace FF UK, je součástí autorského týmu tvořícího novou učebnici češtiny pro 2. stupeň ZŠ, vede workshopy pro školy, reviduje testy jednotných přijímacích zkoušek v Cermatu a účastní se projektu Zeptej se vědce. Zajímá ji didaktika jazyka, komunikace a popularizace vědy, laická lingvistika, znakové jazyky a společenské aspekty komunikace. Přestala věřit v to, že jazyk se dá a má dát usměrnit.
Psaní hodnocení nemusí být nekonečné přemýšlení nad správnými slovy ani stereotypní rutina na konci pololetí. Umělá inteligence může být kolegou, který vás vyslechne, nasdílí nápady, pomůže formulovat myšlenky a zároveň vás donutí nad hodnocením více přemýšlet. Na workshopu Vám ukážu, jak s AI vedu dialog já při tvorbě hodnocení. AI se totiž stala mým parťákem s textovou kapacitou, kterou já osobně nikdy mít nebudu. Tvorba hodnocení se tak může posunout na úplně novou úroveň.
Učitel, který propojuje světy – doslova. Na cestě k učitelství prošel lékařstvím i ekologickým zemědělstvím a dnes jako učitel na ZŠ DidaSmart i lektor na Přírodovědecké fakultě MUNI ukazuje, jak integrovat témata a učit s přesahem do reálného života. Je certifikovaný učitel programů Začít spolu a Hejného matematiky. Vede výuku postavenou na týmové spolupráci, konstruktivismu, formativním hodnocení. Celoživotní skaut a organizátor šifrovacích her pro tisíce účastníků věří, že když je využito nadání každého jedince, celek může být větší než pouhý součet částí. Aktuálně se zabývá i tím, jak využít umělou inteligenci ve vzdělávání jako kreativního parťáka.
Učení nemusí být suché biflování ani nudné opakování. Přijďte si vyzkoušet, jak pomocí her, pohybu a drobných zážitků vtisknout pojmy a fakta žákům pod kůži. Na workshopu si společně zahrajeme několik jednoduchých her a představíme si svatou trojici zážitkové pedagogiky – záměr, program, reflexi. Hra je přeci nejpřirozenější nástroj učení!
Učitel, který propojuje světy – doslova. Na cestě k učitelství prošel lékařstvím i ekologickým zemědělstvím a dnes jako učitel na ZŠ DidaSmart i lektor na Přírodovědecké
fakultě MUNI ukazuje, jak integrovat témata a učit s přesahem do reálného života. Je certifikovaný učitel programů Začít spolu a Hejného matematiky. Vede výuku postavenou na týmové spolupráci, konstruktivismu, formativním hodnocení. Celoživotní skaut a organizátor šifrovacích her pro tisíce účastníků věří, že když je využito nadání každého jedince, celek může být větší než pouhý součet částí. Aktuálně se zabývá i tím, jak využít umělou inteligenci ve vzdělávání jako kreativního parťáka.
Děti na spektru jsou denně vystavovány řadě pro ně nepochopitelných, stresujících a mnohdy ponižujících situací. Jejich sebevědomí tak dostává už od útlého věku pěkně "na frak" a brzo se to odráží i na jejich chování. Okolí často nepostřehne, nevnímá, případně nerespektuje jejich specifické potřeby a dochází tak k naprosto zbytečným konfrontacím. Přitom stačí tak málo - připustit, že mají odlišný způsob vnímání světa i zpracovávání vjemů, a hledat cesty, jak s tím sladit nebo tomu přizpůsobit svoje chování, požadavky, studijní a pracovní prostředí.
Společně se zamyslíme nad nejčastějšími příčinami tzv. "problémového chování" u žáků na spektru. Zkusíme se vžít do situací, ve kterých se běžně ocitají. Budeme rozkrývat důvody a hledat způsoby, jak takové situace řešit a ještě lépe - jak jim předcházet.
Autismus máme v rodině v několika různých podobách, v posledních letech se jím zabývám i profesně. Díky tomu jsem se naučila rozpoznávat, co jiní nevidí. Vnímám, co se může skrývat za specifickým chováním, umím se ptát k věci a dobrat se podstaty "problému". A hlavně se už léta snažím vysvětlovat, že nejdůležitější je hledat cesty k rozvoji dětí na spektru a ne k "jejich nápravě".
Ve vyhrazeném čase se podíváme na to, co to je prosociální výchova, jak ji lze využít jako cestu ke studentům a jak nám může pomoci vybudovat dobré klima ve třídě i ve škole. Vyzkoušíme si aktivní naslouchání, zkusíme vyřešit vraždu a čekají vás i další aktivity, které lze použít třebas na třídnických hodinách.
Karel Gamba - učitel a lektor, držitel ocenění Global Teacher Prize Czech Republic 2024. Působí na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži, kde vyučuje společenské vědy, psychologii a prosociální výchovu. Ve své práci propojuje vzdělávání s osobnostním rozvojem a rozvíjí témata naslouchání, dialogu a kultury vztahů — mezi studenty, učiteli i rodiči.
Komunikační bariéry a nedorozumění často pramení z nesprávné interpretace záměrů druhých. Přednáška Filipa Goszlera představí přístup API (Assume Positive Intent) jako efektivní nástroj pro zlepšení týmové komunikace, posílení důvěry a lepší vzájemnou spolupráci. Jak si tento mindset osvojit a začlenit ho do každodenní týmové komunikace?
Seznámíte se s praktickými strategiemi, jak předcházet zbytečným konfliktům a budovat konstruktivní mezilidské vztahy. Ukážeme si, jak API mění dynamiku týmů a proč může být klíčem k lepší atmosféře nejen v neziskovkách.
Filip Goszler je český expert na Google technologie, školitel a konzultant, který významně ovlivňuje digitální vzdělávání a rozvoj komunit.
Jako GUG Navigator vede komunitu GUG.cz a podporuje bezplatné vzdělávání veřejnosti v digitálních dovednostech. Má zkušenosti z vedení ostravského Impact Hubu i z oblasti podnikání a komunitního rozvoje.
Kromě technologií se věnuje osobnímu rozvoji a práci se silnými stránkami podle metodiky Gallup.
Prostředí makecode umožňuje tvořit arkádové hry stejně snadno jako skládat puzzle. Přijďte vymyslet a naprogramovat vlastní hru a prozkoumat gradující sbírku vyzkoušených nápadů do kroužku či hodin informatiky.
Učitelka matematiky, fyziky a informatiky na gymnáziu. Ráda šíří nadšení a pozoruje, kam až může od první jiskřičky doputovat. Tvoří hry raději než hraje. Zkoumá, k čemu všemu se dá využít micro:bit. Vede kroužek programování, vede studenty, kteří vedou kroužek programování, ...
Jak je možné pracovat na vztahové dynamice kolektivu, soudržnosti, empatii, kooperaci a všímavosti. 😉
Nadšený pedagog, učitelka 1. stupně, tutor VU3V a externí pracovník UP Olomouc. Člověk s empatií, který se snaží v životě provázet děti na jejich cestě životem tak, aby to bylo šťastné období jejich života.
NotebookLM od Googlu promění vaše dokumenty, videa i poznámky v „chytrého asistenta“, který umí analyzovat školní data, tvořit přehledy, připravovat výukové materiály, kvízy i multimediální podklady.
V běžném životě jsem učitel žáků a lektor dospělých. Stále hledám, co učit a jak to učit. Mám rád Indii, mám rád CLIL, rád využívám technologie při výuce. Myslím si ale, že technologie jsou pouhým prostředkem k vyšším cílům a neměly by být nasazovány samoúčelně.
Mimo to, že učím informatiku a přírodopis na základní škole, mám rád i zeměpis a často přemýšlím, co je vlastně jeho obsahem. Pouhý seznam geografických faktů to určitě není.
Jsem certifikovaný Google trenér a Google technologie školím, učím a aktivně používám.
Píšu na web www.tybrdo.cz o výuce a také o Indii.
Vytvořte si vlastní originální klíčenku nebo záložku a objevte, že gravírka do školy opravdu patří!
Během workshopu si vyzkoušíte práci s multifunkční gravírkou xTool M1 Ultra. xTool M1 Ultra je inovativní multifunkční zařízení, které kombinuje pokročilé funkce laserového gravírování, řezání, kreslení a inkoustového tisku v jednom kompaktním řešen.
Navrhnete si vlastní výrobek a během pár minut uvidíte, jak z nápadu vzniká reálný výsledek. Žádné odborné znalosti nejsou potřeba – práce s gravírkou je snazší než si myslíte. Během workshopu získáte inspiraci, jak tuto technologii smysluplně začlenit do výuky.
Lukáš pracuje jako Education Manager ve firmě Moravia Consulting v Brně. Pravidelně vede workshopy a webináře o robotice a 3D tisku, na kterých si účastníci mohou sami vyzkoušet práci s nabízenými roboty a nasbírat inspiraci pro tvorbu vlastních zadání přizpůsobených schopnostem dětí a probírané látce.
Na tomto tvořivém workshopu si vyzkoušíte, jak snadno lze ve výuce využít animaci – bez drahé techniky a složitých programů. Pomocí aplikace Piximakey si vytvoříte krátký animovaný příběh a poznáte, že animace je ideální nástroj pro rozvoj tvořivosti, digitálních kompetencí i vyjadřovacích dovedností žáků.
Animace otevírá prostor pro fantazii, mezipředmětové propojení a dokazuje, že i digitální technologie mohou být hravé, jednoduché a kreativní.
Lukáš pracuje jako Education Manager ve firmě Moravia Consulting v Brně. Pravidelně vede workshopy a webináře o robotice a 3D tisku, na kterých si účastníci mohou sami vyzkoušet práci s nabízenými roboty a nasbírat inspiraci pro tvorbu vlastních zadání přizpůsobených schopnostem dětí a probírané látce.
Petr vystudoval aprobaci matematika a náboženská výchova ve slovenském Ružomberku. V současné době učí fyziku a informatiku na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích, vede kroužky robotiky a programování pro děti od tří do 12 let, školí na různých letních školách.
100% prakticky se seznámíme se škálou online nástrojů, které lze efektivně využít napříč různými předměty. Ukážeme si, jak mohou tyto nástroje zjednodušit přípravu na hodiny, podpořit interaktivní výuku a motivovat zapojení žáků. Společně prozkoumáme, jaké novinky a funkce přinesla AI do těchto nástrojů. Představíme si konkrétní příklady využití výsledných materiálů v každodenní pedagogické praxi a jejich jednoduché sdílení. Nejlépe, když si na workshop vezmete vlastní notebook nebo tablet.
Jako pedagog se ve své praxi věnuji integraci digitálních technologií do vzdělávacích procesů a komunikace. Informatice se věnuji i ve speciálním vzdělávání. Mimo výuku ICT působím také jako metodik a koordinátor ICT na několika státních i soukromých základních školách. Od roku 2015 jsem certifikovaným specialistou na systém iOS (Apple) ve vzdělávání. Jsem aktivním členem lektorských týmů v ČR i zahraničí. V Národním pedagogickém institutu (NPI) zastávám roli Ambasadora pro digitální vzdělávání a jsem členem Jednoty školských informatiků. Jsem vášnivý propagátor deskových her a nadšenec pěší turistiky v kopcovitém terénu.
Na konkrétních příkladech z české kinematografie se naučíte rozpoznávat propagandistické prvky ve filmech a seriálech z různých historických období. Poznáte techniky, jakými propaganda ovlivňuje vnímání skutečnosti, buduje nepřátelské obrazy skupin lidí a legitimizuje politické režimy prostřednictvím populární zábavy.
Michal Kaderka učí mediální výchovu na pražském Gymnáziu Paměti národa a na FF UK učí budoucí učitele, jak učit mediální výchovu. Je autorem rozcestníku k mediální výchově svetmedii.info, kde zveřejnil pod otevřenou licencí učebnice mediální výchovy, které jsou určeny žákům i učitelům ve formě metodického průvodce.
Pojďme si s iPadem vyzkoušet kousek badatelsky orientované výuky. Začneme hypotézou, pak budeme trochu experimentovat a nakonec vše zpracujeme do videoprotokolu. Vše s iPadem, vše s nadšením. Ale iPad není podmínkou, postačí jakýkoliv mobilní přístroj a trocha vlastní kreativity.
Libor je učitel matematiky, informatiky a programování s reálnými zkušenostmi ze základního, středního a vysokého školství. Aktuálně je ředitelem ZŠ Velké Hoštice a své zkušenosti pak předává jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity a také lektor dalšího vzdělávání. O možnostech vzdělávání s moderními technologiemi přednáší na konferencích v České republice i v zahraničí. Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple (Apple Professional Learning Specialist). Provozuje portál Moderní výuka (www.ipadvetride.cz) a aktivně se podílí na školeních učitelů, například i organizováním Letní školy s iPady (www.ipadmoravka.cz).
Umělá inteligence rychle proniká i do školního prostředí – jak ale ovlivní výuku mateřského jazyka? V kurzu se zaměříme na to, co je důležité při tvorbě úloh pro žáky, jak naše zkušenosti souvisejí s aktuálními revizemi RVP, a nabídneme konkrétní tipy, jak AI smysluplně zapojit do výuky.
Učím češtinu a angličtinu na základní škole ve Vranovicích a prozkoumávám světy čtenářské a digitální gramotnosti, ve kterých hledám způsoby, jak rozvíjet myšlení dětí. A také se ráda učím nové věci.
Ve volných chvílích relaxuji u knih a meditací.
Jsem členkou GEG Učte s námi, publikuji na svých stránkách a sociálních sítích.
V AIdětem jsme navázali na úspěšnou metodiku Kdo je Sára? Digitální stopa a OSINT a pokračovali v příběhu Sáry. Tentokrát se zaměřujeme na jedno z nejdůležitějších témat v oblasti umělé inteligence a wellbeingu – vytváření emocionálních pout k chatbotům.
Žáky příběhem provází Sarinkaaaa3101, fiktivní teenagerka vytvořená pomocí generativní umělé inteligence. Cílem aktivity je pomoci žákům porozumět rozdílům mezi vztahy člověk↔člověk a člověk→AI a uvědomit si, že zdánlivě empatické reakce chatbotů jsou pouze iluzí empatie, nikoli skutečným projevem porozumění.
Barbora Karpíšková je odbornice na využívání umělé inteligence ve vzdělávání a vedoucí jednoho z prvních AI kroužků v Česku. Věnuje se integraci AI do výtvarné a animační tvorby pro děti i školní projekty a spolupracuje s organizací AI dětem, kde školí pedagogy i žáky. Jako celoživotní pedagožka propojuje nadšení pro nové technologie s praktickou výukou a ukazuje, jak může AI obohatit kreativitu i vzdělávání.
V této mikrodílně si vyzkoušíte, jak do práce s virtuální realitou zapojit co nejvíce dětí tak, aby nebyly jen pasivními uživateli, ale aktivními tvůrci. Společně projdeme praktické způsoby, jak VR využít při tvořivém učení, skupinové spolupráci i projektové výuce. Ukážeme si, jak děti mohou navrhovat prostředí, vytvářet interaktivní scény nebo dokumentovat vlastní zážitky ve VR.
Cílem dílny je inspirovat pedagogy i vedoucí kroužků, jak z VR udělat nástroj pro rozvoj kreativity, kritického myšlení a spolupráce – nikoli jen atraktivní „zážitek z brýlí“.
Barbora Karpíšková je odbornice na využívání umělé inteligence ve vzdělávání a vedoucí jednoho z prvních AI kroužků v Česku. Věnuje se integraci AI do výtvarné a animační tvorby pro děti i školní projekty a spolupracuje s organizací AI dětem, kde školí pedagogy i žáky. Jako celoživotní pedagožka propojuje nadšení pro nové technologie s praktickou výukou a ukazuje, jak může AI obohatit kreativitu i vzdělávání.
Na konkrétních příkladech ukážu, jak využívám AI při objevování, experimentování a tvorbě se žáky. Uvidíte, jak může AI pomoci dětem přemýšlet jinak, pracovat s jazykem, obrázky i analýzou textu – a přitom podpořit jejich vlastní nápady a kreativitu. To vše v podobě, kterou snadno využijete nejen ve škole, ale i v běžném životě.
Jmenuji se Tomáš Kováč a učím na základní škole v Pardubicích. Přes dramatickou výchovu, kterou jsem studoval jako specializaci na OU a následně na JAMU, jsem se dostal k divadelní improvizaci. Ta mě natolik oslovila, že jsem se rozhodl využívat improvizační metody také v běžných hodinách na ZŠ. Věnuji se také smysluplnému využívání a nasazování technologií do výuky. V poslední době se věnuji hlavně smysluplnému nasazování AI ve škole.
Během našeho setkání se seznámíte se základními pravidly divadelní improvizace a zjistíte, jak je využít nejen s dětmi ve výuce, ale i v běžném životě.
Vyzkoušíte si:
jak funguje princip ANO, a…, který podporuje spolupráci a tvořivost,
jak lze chybou inspirovat a posouvat se dál,
jak jednoduše vytvořit a rozvíjet konflikt v příběhu,
jak spolupracovat se „spoluhráčem“ a nebýt nikdy na „scéně“ sám.
Čekají vás krátká a hravá cvičení, při kterých vystoupíte ze své komfortní zóny, zažijete podporu skupiny a objevíte nové možnosti komunikace a spolupráce. Získáte praktické tipy a aktivity, které můžete ihned použít se svými studenty – a uvidíte, že principy improvizace mohou obohatit nejen výuku, ale i každodenní situace.
Jmenuji se Tomáš Kováč a učím na základní škole v Pardubicích. Přes dramatickou výchovu, kterou jsem studoval jako specializaci na OU a následně na JAMU, jsem se dostal k divadelní improvizaci. Ta mě natolik oslovila, že jsem se rozhodl využívat improvizační metody také v běžných hodinách na ZŠ. Věnuji se také smysluplnému využívání a nasazování technologií do výuky. V poslední době se věnuji hlavně smysluplnému nasazování AI ve škole.
Ploché sítě těles se zatažením provázku stanou plastickými tělesy. A navíc je mohou děti mít klidně i vložené v sešitě. Vyrobíme si i několik odolnějších modelů na nástěnku, nasdílím vám šablony pro děti do sešitů.
učitelka na gymnáziu, lektorka Elixíru do škol, učím M, F a baví mě to.
Děje se to kdekomu. Možná i vám. Protože je to NORMÁLNÍ. Vykřikují, ledasco jim hrozně trvá a občas nechtějí pracovat. Co s tím? Nemáme certifikovanou metodiku. Rádi s Vámi ale nasdílíme cestu, kterou jdeme, abychom ve třídě (i ve škole) podpořily bezpečné prostředí a respektující atmosféru, v níž je v pořádku „být jiný". Jak nám pozitivní rámování pomáhá podpořit děti na cestě k úspěchu? Kdy bereme do hry externí motivaci a jak na to, aby nám fungovala smysluplně? A co děláme, když se nic z toho nedaří? Nemáme recept. Jen cestu, která nám v ZŠ Labyrinth pomáhá v podpoře pozitivního chování. A rádi ji s vámi nasdílíme...
Pavlína vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v Ostravě. Od roku 2019 je členkou týmu fakultní a laboratorní školy Labyrinth v Brně. Věnuje se metodické podpoře kolegyň a kolegů v Labyrinthu i napříč Českou republikou, zejména v oblasti zavánění smysluplného hodnocení bez známek. Je autorkou projektu Pančelčino.cz a spoluzakladatelkou spolku Škola je jen jedna. Je bronzovou vítězkou odborné učitelské ceny Global Teacher Prize Czech Republic 2021. Relaxuje v divadle i v lese a ráda čte, nejraději u dobrého bylinkového čaje.
Tereza vystudovala pedagogický obor na divadelní fakultě JAMU a učí druhým rokem v Brně, na základní škole Labyrinth. Ve svojí třídě se zaměřuje jak na týmového ducha, tak i na individuální podporu. Za věc, jejímu srdci velmi blízkou, považuje myšlenku pozitivního rámování, kterou uvádí do praxe pomocí jednoduchých motivačních a zpětnovazebných technik. “Pořádné ocenění Tě nakopne líp než hrnek kafe!”
Nabušený workshop plný jednoduchých ukázek, jak smysluplně a netradičně rozvíjet digitální kompetence v novém RVP. Možná zazní i slova: „Že jsme na to nepřišli dřív. Přitom taková..."
P. S. pro zeměpisáře: Budou i zeměpisné úkoly.
Učitel zeměpisu a informatiky na malé vesnické škole. Nadšenec do map a produktů Google ve školství. Rád nachází správnou cestu nejen v přírodě, kde se cítí skvěle, ale také ve svých hodinách, kde se snaží kombinovat různé styly výuky zaměřené na rozvoj nejen digitálních kompetencí žáků.
Praktické aplikace a postupy, se kterými si můžete usnadnit výuku. Všechno zvládnete sami, většinou i bez pomoci ajťáka. Nepotřebujete žádné hluboké znalosti umělé inteligence ani IT. Všechno funguje v běžné třídě. Přijďte se inspirovat.
Středoškolský učitel, lektor, jůtůber. Má dlouholeté a praktické zkušenosti s e-learningem, online vzděláváním a smysluplným využíváním technologií ve výuce. Prošel mnoha slepými uličkami a udělal spoustu chyb, o které se rád dělí s ostatními.
Praktický workshop, kde zjistíte, jak z chytrých telefonů vykouzlit laboratoř. Zapomeňte na drahé přístroje – ukážeme si, jak pomocí appky Phyphox snadno zpřístupnit a využít vestavěné senzory (akcelerometr, magnetometr, gyroskop atd.) k měření, sběru a analýze skutečných fyzikálních dat. Dotkneme se i BOV a rozvíjení digitálních kompetencí. Přineste si mobil a chuť experimentovat!
Učitel informatiky a fyziky na druhém stupni. Fanda robotů, 3D tisku a chytré domácnosti.
Muzeum nemusí být jen o vitrínách a popiscích. Workshop přiblíží výukové metody využívané během programu Archeologie na Dietrichu, který zahrnuje široké spektrum tematických okruhů od doby kamenné až po vrcholný středověk. Každé období je představeno prostřednictvím interaktivních aktivit, her a workshopů, které účastníky vtahují do světa archeologického poznávání. Cílem programu je přiblížit archeologii současným žákům a studentům jako živý a dobrodružný obor, který spojuje poznání se zážitkem a muzeum jako zajímavé místo. Účastníci si mohou nejenom prohlédnout exponáty, ale také vzít do rukou originály, repliky a vžít se do role archeologa díky napodobeninám archeologických situací.
„Archeologie na Dietrichu“ vznikla z iniciativy mladých archeologů se zkušenostmi s popularizací vědy. Jejich cílem je vrátit muzeím energii, dialog a hravost – a ukázat, že i výuka v muzeu může být inspirující, moderní a plná života.
Vystudovaná archeoložka, která se sedm let věnovala dějinám koní a jezdectví. Dlouhodobě se zaměřuje na popularizaci archeologie. V současnosti působí jako lektorka Moravského zemského muzea v Brně, kde připravuje interaktivní programy a workshopy pro děti a mládež s využitím her, replik a autentických artefaktů.
Celý den jste měli možnost vyzkoušet Chromebooky. Během workshopu s Lucií zaměřeném na Google nástroje a AI nebo u produktového stolku Acer jste si je mohli prohlédnout a vyzkoušet, jak vám který padne do ruky.
Teď je čas nahlédnout technologii pod pokličku. Nečekejte však žádný high-tech seminář. David se vám pokusí co nejsrozumitelnější formou předat vše, co je potřeba o chromeboocích ve škole vědět, ať už se je chystáte vyzkoušet, používáte je nebo je vám to slovo Chrome zatím jen připomíná lesklé blatníky.
Uvidíte se, jak mohou Chromebooky ovládat i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami - třeba jen úsměvem. Zkrátka přijďte se dozvědět něco nového a oznámkovat nepedagoga.
David Plešinger se ve společnosti Aceru stará o vše, co se týká školství. Je v každodenním kontaktu se školami, a tak dobře zná jejich potřeby a výzvy z první ruky. Jeho kolegové o něm říkají, že dokáže pro nové nápady nadchnout sebe i ostatní.
Věří, že technologie mají ve výuce smysl jen tehdy, pokud respektují jedinečnost každé školy a opravdu pomáhají. Jeho cílem je, aby se žáci naučili s technologiemi pracovat tak, aby si v budoucnu uměli sami svobodně vybrat ty správné nástroje a smysluplně je používat.
AI se při vzdělávání nevyhneme, aplikace Mizou je jedna z aplikací, která AI velmi prakticky využívá. Je navržena především pro učitele a školy. Jejím hlavním úkolem je vytvářet a spravovat AI chatboty, které pomáhají ve vzdělávání. Vyzkoušíme si, jak si takového chatbota vytvořit a jak ho ve třídě použít.
učitelka, lektorka, fanda digi, autorka webu Co jsem vyzkoušela
Děti se nejlépe učí tam, kde se cítí bezpečně. Jak ale ve školní každodennosti podpořit emoce, vztahy a zvládání chyb? Na workshopu si představíme aktivity, které pomohou žákům porozumět svým emocím, budovat reflexi a podporovat pozitivní atmosféru ve třídě. Představíme si jednoduchý digitální nástroj Všímavec, který učitelům pomáhá rozvíjet socio-emoční dovednosti žáků a odnesete si konkrétní techniky, které využijete nejen při práci se třídou, ale i pro vlastní psychohygienu.
Ivona je zakladatelka organizace Všímavec, která se zaměřuje na prevenci v oblasti duševního zdraví dětí ve věku 3-11 let, jejich rodičů a pedagogů. Vystudovala speciální pedagogiku, působila jako asistentka pedagoga na ZŠ a má za sebou několik kurzů v oblasti vzdělávání a psychologie.
Zažijte dílnu psaní na vlastní kůži – od nápadu až po sdílení hotového textu! Workshop nabídne praktické vyzkoušení celého procesu, inspiraci z reálných výstupů žáků 1. stupně i prostor pro reflexi. Objevte, jak může psaní bavit, rozvíjet a stát se přirozenou součástí učení žáků.
Lenka vystudovala pedagogickou fakultu Ostravské univerzity obor učitelství na 1. stupni ZŠ. Téměř 15 let se specializovala na výuku nejmenších žáků v 1. třídě. Aktuálně působí jako ředitelka MŠ a ZŠ ve Vřesině. Ve svém vyučování se zaměřuje na rozvíjení čtenářské gramotnosti. Jako absolventka kurzů RWCT a lektorka RWCT využívá ve výuce metod kritického myšlení, které se propojuje s výukou na iPadech. Aktuálně je zapojena do projektu Pomáháme školám k úspěchu.
Jak žáky naučit tvořit mediální sdělení, ať už jde o tradiční text, reklamu, podcast, video či příspěvek na sociální sítě? Jak propojit mediálku se slohem a komunikací nebo třeba s literární výchovou? A jak se může život třídy či školy odrážet v tvůrčích úkolech žáků? Pokud vás zajímají odpovědi na tyto otázky, přijďte se inspirovat. Očekávat můžete pestrý námětovník cvičení, aktivit či projektů nejen do hodin češtiny na 2. stupni.
Aktuálně působím na brněnské ZŠ Horníkova jako učitel dětí 2. stupně. Původem jsem hlavně češtinářem, ale měl jsem to štěstí učit už ledacos, aktuálně se s radostí věnuji také zeměpisu a informatice. Zajímám se o moderní trendy ve vzdělávání a mezioborové přesahy. Zvlášť mě baví například mediální výchova. Na třech různých školách jsem pomáhal žákům či studentům vydávat školní časopis. A práve zkušenosti s vedením školní redakce bych s účastníky BUMeetingu chtěl sdílet na svém workshopu.
Ukázka praktické lekce se smyčkovačem (součást Garage bandu - iPad) - práce s rytmizací textu a vytváření vícehlasu a také objevíme i jiná kouzla looperu. Během workshopu si zkusíme několik hudebních aktivit, při kterých znalost not ani velká hudební zdatnost není nutná. Těším se na aktivní účastníky, pozorovatelé jsou samozřejmě také vítáni. Vlastní přístroj je výhodou (omezená možnost zapůjčení).
Učím na ZŠ Velká Bystřice HV a M a také předmět HV a digitální technologie, zkouším, co všechno se v běžné třídě dá zvládnout spojením hudby a IT. Výzvy mne baví a tohle byla jedna z nich. Také se snažím nadchnout a připravit nové učitele HV na PdF UP v Olomouci.
Dokážete známou písničku zakódovat do barevné mřížky tak, aby ji ostatní poznali – i bez slov a not? Přesně tuto netradiční aktivitu si sami vyzkoušíte a uvidíte, jak může informatika ožít v propojení s hudební, výtvarnou či českým jazykem. Workshop vám ukáže, že k rozvoji digitálních kompetencí není nutné programovat – stačí chuť tvořit, experimentovat a „trochu si hrát“.
Speciální požadavky: vlastní notebook nebo tablet a otevřená mysl pro objevování nových možností. 😉
Simona Špačková
Od útlého mládí je součástí udržování lidových tradic na Horácku a nyní propojuje moderní technologie s prohlubováním poznání kulturního dědictví dětí napříč všemi předměty. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň se zaměřením na TV na MU v Brně. Ráda pracuje ve smysluplných celcích, kde využívá mezipředmětové vztahy a jejich vzájemné propojení s moderními přístupy k učení. Je autorkou procvičovacích sešitů z matematiky 2.–5. třídy a spoluautorkou metodik pro 2. a 3. třídu.
Pavel Špaček
Vystudoval učitelství matematiky a zeměpisu na MU v Brně. Již od studentských let ho fascinovaly počítače a jejich možnosti. Proto vždy hledal cesty, jak tyto technologie rozumně a efektivně uchopit. To ho dovedlo až k pravidelnému zařazování a využívání ICT ve vyučovací hodině jako běžné pomůcky.
Aktivně se snaží dělit se širokým okolím o své know-how na svých webovkách kantorina.cz, v rámci skupiny GEG Uranium a na Twitteru.
Účastníci se naučí využívat venkovní prostředí k rozvoji informatického myšlení. Prakticky si vyzkouší šifrování i kódování s přírodninami, sběr a různé vyhodnocování dat, seznámí se s různými aplikacemi. Součástí bude i seznámení účastníků s uplatněním různých metod a forem výuky, diskuze, práce ve skupinách atd. při výuce témat.
Andrea Tláskalová působí 25 let na 1. stupni ZŠ J. V. Sládka ve Zbirohu, kde zastává hned několik rolí – učitelky, speciální pedagožky, výchovné poradkyně i koordinátorky environmentálního a globálního vzdělávání. Díky svému pestrému vzdělání, které kromě pedagogiky zahrnuje i zootechniku, vnáší do výuky jedinečný, propojený pohled na svět. Na škole vede řadu mezinárodně uznávaných programů, jako je Ekoškola, Světová škola, Fairtradová škola, Skutečně zdravá škola nebo Podnikavá škola.
Jako lektorka, konzultantka a autorka výukových materiálů dlouhodobě spolupracuje s organizacemi jako TEREZA, Člověk v tísni, ČTEdu. Dlouhodobě koordinuje programy Ekoškola, Les ve škole, Globe a Badatelé, podílí se na výuce s JSNS a inspiruje učitele napříč republikou. V pedagogice ji oslovují především badatelská a projektová výuka, zážitkové učení, učení venku, práce s chybou a rozvoj digitálních kompetencí. Své zkušenosti sdílela i v pořadu UčíTelka České televize, kde vedla prvňáčky jednoduchými pokusy v prvouce.
Za svou práci získala řadu ocenění – mimo jiné 2. místo v Global Teacher Prize ČR 2017, pamětní medaili hejtmana Plzeňského kraje či titul Učitelka JSNS 2025. Dlouhodobě se věnuje i rozvoji nadaných dětí v rámci Asociace malých debrujárů. Spolupracuje s NPI jako lektorka a podílela se na revizi RVP ZV v oblasti Člověk a jeho svět jako tvůrce. Andrea Tláskalová je známá svou energií, nápaditostí a schopností propojovat výuku s reálným životem – a právě tím inspiruje ostatní učitele i děti.
Upřímně – koho baví opravovat písemky? Pokud někoho ano, měl by se nad sebou asi zamyslet. Pojďme se spolu podívat na procvičování, testy, písemky, ale třeba i hodnocení praktických úloh.
My si budeme hrát a testovat, technika to bude vyhodnocovat nebo aspoň hodně pomáhat.
Provázet nás bude: Blooket, ZipGrade, teamsy/formsy a AI!
(sice je tam použita technologie MS, ale ukázané principy jsou přenositelné)
Prosím, přineste si něco na internet (alespoň mobil) a tužku 😉
Jmenuji se Jindra Zdráhal a momentálně učím na Obchodní akademii ve Veselí nad Moravou, kde se snažím učit informatické předměty a fyziku. V průběhu mé kariéry (začínal jsem učit v roce 2006) jsem postupně víc a víc zjišťoval, že mě učení baví.
Jsem taky fanda do technologií, a hlavně technologií ve vzdělávání. S touto svou zálibou se chlubím ostatním a snažím se jim ukazovat, že to vlastně nic není.
Co se asi může skrývat za takovým názvem workshopu? Možná něco, co vám ušetří čas při přípravě výuky! Nebo jen další nástroje, které to slibují? Pojďme si to společně ověřit.
Vyzkoušíme Brisk Teaching, rozšíření do Chromu, který byl navržen učiteli pro učitele a slibuje, že z jakékoli webové stránky nebo Youtube videa během pár sekund vytvoří kvíz, prezentaci, lekci nebo pracovní list. Otestujeme Napkin AI, který pomůže s vizualizací myšlenek. Ukážeme si Voice to Animate (Adobe), který vytvoří animaci na základě hlasového vstupu – rychle a jednoduše. A pokud zbyde čas, tak se podíváme na to, že Padlet už není jenom výborná virtuální nástěnka, ale nabízí další možnosti v podobě AI asistenta pro výuku.
Vystudoval aprobaci matematika a náboženská výchova ve slovenském Ružomberku. V současné době učí fyziku a informatiku na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích, vede kroužky robotiky a programování pro děti od tří do 12 let, školí na různých letních školách.