Lektoři

Pavel Hodál

V běžném životě jsem učitel žáků a lektor dospělých. Stále hledám co učit a jak to učit. Mám rád Indii, mám rád CLIL, rád využívám technologie při výuce. Myslím si ale, že technologie jsou pouhým prostředkem k vyšším cílům a neměly by být nasazovány samoúčelně.

Mimo to, že učím informatiku a přírodopis na základní škole, mám rád i zeměpis a často přemýšlím, co je vlastně jeho obsahem. Pouhý seznam geografických faktů to určitě není.
Jsem certifikovaný Google trenér a
 Google technologie školím, učím a aktivně používám.

Píšu na web www.tybrdo.cz o výuce a také o Indii.

Štěpánka Baierlová

Vystudovala jsem učitelství na MFF UK v Praze. V létě jsem přesídlila ze Sušice do Brna a v současné době učím na základní škole Labyrinth v Brně matematiku, informatiku a robotiku. O své práci hodně přemýšlím, ráda zkouším nové metody a neustále se snažím hledat nové cesty, které naše školství mohou posunout o kousek dál.

V letošním roce jsem se dostala do světové TOP 50 inspirativních učitelů Global Teacher Prize – https://www.globalteacherprize.org/finalists/2021-finalists/.

Ludmila Kovaříková

Učím češtinu a angličtinu na základní škole ve Vranovicích a prozkoumávám světy čtenářské a digitální gramotnosti, ve kterých hledám způsoby, jak rozvíjet myšlení dětí. A také se ráda učím nové věci.

Ve volných chvílích relaxuji u knih a meditací.

Jsem členkou GEG Učte s námi, publikuji na svých stránkách a sociálních sítích.

Karel Malík

Učitel a ICT koordinátor na ZŠ Dambořice, součást GEGu Brno. Nadšení z map po studiu Kartografie a geoinformatiky (PřF MU) na plné čáře převálcovala touha učit. I po šestnácti letech jsem za to rozhodnutí rád.

K oblíbenému zeměpisu jsem od počátku do učitelského vínku dostal tělocvik a informatiku. Poslední roky pak do čtveřice mých předmětů přibyla i fyzika. Ideální kombinace k hledání a zkoušení všeho nového.

P.S. Nadšení z map nezmizelo, jen dostalo nový rozměr.

Jarda Mašek

Vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, obor Anglický jazyk – Technická a informační výchova. Je učitelem na střední škole, lektorem kurzů a workshopů pro učitele a autorem článků o vzdělávání. Spolupracuje s Wikimedia ČR na přípravě a vedení kurzů o psaní Wikipedie a tvorbě vzdělávacích materiálů pro učitele. Je členem GEG ČR, Wikimedia ČR a Českého klubu absolventů IVLP. Vede portál o vzdělávacích technologiích Spomocník. Je též vedoucím Virtuálního Digicentra Elixíru do škol.Více o něm najdete na www.jaroslavmasek.cz nebo na LinkedInu.

Stanislav Adámek

Ideamaker, režisér a scénárista působící v Praze. Již čtvrtým rokem vytváří reklamní spoty pro cenu Global Teacher Prize Czech Republic. Dříve také vytvořil hlavní spot pro prezidentskou kampaň Marka Hilšera. Nyní dokončuje dokumentární film o vrcholovém beach volejbalu pro značku Red Bull. Rád také pracuje s hlasem a z režisérské praxe si bere know-how, díky kterému pomáhá lidem lépe prezentovat a uvolnit se před publikem i před kamerou.

Lucie Drimlová

„Učím, inspiruji a propojuji zdánlivě nepropojitelné…“

Ve svých čtrnácti letech jsem si poprvé mohla vyzkoušet, jaké to je vést lidi. Sama jsem byla ještě skoro dítě a už jsem učila, někdy i starší děti, počítačové gramotnosti a programování v kroužcích centra volného času. Vystudovala jsem učitelství pro střední školy v oboru informatiky a matematiky na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně. Má cesta dále vedla do Prahy, kde jsem pracovala jako konzultantka informačních systémů a později jsem se stala manažerkou malého týmu. Po mateřské jsem se věnovala studiu osobnostního rozvoje a stala jsem se certifikovanou koučkou. Mým hlavním tématem je učit lidi využívat potenciál ICT technologií a koučovací přístup vnímám jako jeden ze silných nástrojů.

V současné době působím jako učitelka programování a informačních technologií na Gymnáziu Brno, Vídeňská a také jako administrátorka školního Google Workspace. Podporuji vedení školy při zavádění nových řešení a postupů, připravuji workshopy pro učitele a žáky.

Mojí snahou je hledat cesty k tomu, aby vedení školy, učitele, žáci a rodiče využívali dostupné informační technologie efektivně, bezpečně a jednoduše.

Web: koucIT.cz

Jitka Hodálová

Patří ke šťastným lidem – práce je pro ni zábavou i detektivkou. Neustále hledá tu správnou cestu, která by byla pro děti ta správná, tvořivá a přínosná.

Dlouhodobě se zabývá hudební výchovou, ve které uplatňuje prvky z Orffovy školy, celostní muzikoterapie L. Holzera a vlastní přístup.

Nebaví ji ale jen hudba, potřebuje ve výuce rozmanitost. Zkouší a používá výuková centra, robotiku, ozoboty a jiné.

Pracuje na ZŠ Didaktis jako učitelka 1. stupně.

Václav Maněna

Je učitel, lektor, ajťák a jůtůber. Několik let připravoval budoucí učitele informatiky na univerzitě Hradec Králové. Nyní učí informatiku na lyceu ve Školách Březová, kde probíhá výuka výhradně online. Má bohaté zkušenosti se zaváděním a využíváním technologií ve výuce. Je správce facebookových skupin Výuka informatiky a Moodle CZ & SK. Provozuje kanál Videovýuka s Václavem Maněnou. Spolupracuje s Národním pedagogickým institutem ČR, ve kterém se podílí na metodické podpoře škol v online výuce.

Václav Fiala

Učitel přírodních věd, autor Badatelského deníku a lektor konstruktivistických metod výuky (nejen) přírodních věd.

Andrea Kalusová

Už během studií na vysoké škole se začala zabývat kooperativní výukou, později i formativním hodnocením a vlivem hodnocení na klima třídy a rozvoj žákových kompetencí. Vede semináře pro učitele základních škol. Od roku 2016 přednáší na Masarykově Univerzitě v rámci předmětu Pedagogická diagnostika. Aktivně se zajímá o rozvoj studentů Učitelství 1. stupně ZŠ, vede jejich pedagogické praxe. Podporuje program Začít spolu a ve výuce i ve vedení školy upřednostňuje partnerský přístup.

Andrea vystudovala Pedagogickou fakultu MU, obor učitelství 1. stupně ZŠ. Postupně pracovala v MŠ, ŠD, ZŠ. Aktuálně je ředitelkou ZŠ a MŠ Didaktis s.r.o. Brno.

Stanislav Štěpáník

Doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D., působí na Katedře českého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Ve školství pracuje již od roku 2004, nejprve jako učitel základní školy, později jako učitel na obchodní akademii a na gymnáziu, nyní jako učitel na škole vysoké. Dlouhodobě se zabývá didaktikou mateřského jazyka, a to nejen v českém, ale i mezinárodním kontextu. Je autorem mj. výzkumné monografie Výuka češtiny mezi tradicí a inovací (Academia, 2020) a spoluautorem mj. didaktické monografie Školní výpravy do krajiny češtiny (Fraus, 2020), v níž je prezentována komunikačně-funkční koncepce výuky českého jazyka v základní škole.

Roman Podlena

Učím na Gymnáziu Matyáše Lercha v Brně matematiku, informatiku a logiku. V roce 2010 jsme ve škole zavedli Google Workspace, které se od té doby snažíme využívat víc a víc. Zajímám se o nové trendy v oblasti IT, matematiku, logické úlohy a šifry.

Množství času stráveného u počítačů si vynahrazuji pobytem na ledě při curlingu, který je mou srdeční záležitosti.

Petra Boháčková

Petra vystudovala Pedagogickou fakultu UK, obor učitelství fyzika – základy techniky. Postupně si dostudovala angličtinu a environmentální výchovu. Aktuálně učí na Základní škole Dr. E. Beneše v Praze 9 – Čakovicích fyziku, anglický jazyk a environmentální výchovu a je tady také zástupkyní ředitele. Na této škole je také koordinátorko environmentální výchovy.

Je členem GEG Učte s námi, ambasadorkou eTwinningu, vedoucím ambasadorem Future classroom lab European schoolnet, od prosince 2014 také Apple Professional Developement Trainer a v roce 2015 získala titul Apple Distinguished Educator. Ve svých hodinách využívá kromě iPadů i různé roboty, především Ozoboty, Dashe, Beeboty a zařazuji do výuky i práci s Micro:bity. Velmi ji zajímá rozšířená realita, takže ani ona v jejích hodinách nechybí.

Jitka Rambousková

Hlavně učím – matematiku a informatiku na ZŠ v Nýřanech, trochu se zapojuji v GEG Učte s námi (třeba organizace EDUStaňkov), sem tam školím a také se pokouším starat o svůj web Cojsemvyzkousela.cz, o skupiny na FB, o nástěnky na Pinterestu, … a vůbec zkouším ráda nové věci a snažím se je zapojovat do své výuky.

Slávek Hora

Učitel češtiny, dějepisu a informatiky (v současnosti ZŠ a MŠ Chraštice), kterému naplánovali rodiče kariéru zemědělce. Finalista Global Teacher Prize Czech Republic 2017 (3. místo), jedna z osmnácti inspirativních osobností roku 2018 České republiky podle časopisu Forbes. Lektor smysluplného zavádění ICT do výuky v rámci neinformatických předmětů. Propagátor digitálních kompetencí nejen u učitelů.

Dana Pauková

Jsem učitelka matematiky a fyziky na Gymnáziu v Židlochovicích. Učím dvacet let a poslední dobou se učím hrát na hřišti svých žáků a používat nástroje, které jsou jim blízké. A moc mě to baví.

Irena Matušková

Zdá se, že mám malý radar na odhalení nadaných dětí. Kde se vzal? Jsem učitelka, kterou práce s nadanými dětmi nesmírně baví a naplňuje, jsem matkou nadaného dospělého dítěte a v době, kdy tohle téma bylo velká neznámá, jsem pravděpodobně byla nadané dítě. Na vlastní kůži jsem si tak zažila pohled ze všech stran.

Markéta Vokurková

Učí na prvním stupni základní školy v Kunraticích. Jejím hlavním cílem je, aby každé dítě zažilo ve škole úspěch. Sleduje dopad svého učení na žáky a hledá důkazy, že se žáci rozvíjejí a posouvají. Ve výuce často spolupracuje s odborníky, kolegy, párovou učitelkou, vychovatelkou i rodiči. Působí jako mentor a lektor Globe a venkovního učení, v roce 2020 byla finalistkou soutěže Global Teacher Prize.

Lucie Hrušková

Vystudovaná grafička, ilustrátorka a učitelka na 1. stupni ZŠ. Vášnivá čtenářka, vytrvalá běžkyně a plavkyně, houževnatá hráčka na strunné nástroje, folková a barokní zpěvačka, a hlavně průkopnice 3D tisku na ZŠ Didaktis!

David Plešinger

Ve společnosti Acer Czech Republic je zodpovědný za segment vzdělávání a rozvoj partnerského prodejního kanálu. Ve své profesi zhodnocuje každodenní kontakt se školskou problematikou a dlouholeté zkušenosti z práce s prodejci ICT v Česku i na Slovensku.

Jeho kolegové u něj oceňují schopnost odhalit potenciál nových projektů a nadchnout pro ně sebe i ostatní.

Je zastáncem přístupu respektujícího individualitu každé školy. Podporuje racionální využívání IC technologií ve výuce – tak, aby každý žák byl v budoucnu kompetentní svobodně si vybrat vhodné nástroje a smysluplně je využívat.

Filip Goszler

Filip se pohybuje v oblasti digitálních technologií dlouhé roky. Prošel vedením velkých vzdělávacích projektů, poté pět let vedl ostravský Impact Hub. Od roku 2016 má na starost digitální komunitu GUG.cz, která ročně vzdělá tisíce učitelů, vývojářů, podnikatelů i běžných uživatelů. Pomohl založit komunity jako TechMeetup Ostrava, Startup Weekend Ostrava, je aktivní školitel moderních technologií a Google Certified Trainer.


Darina Mísařová

Na Pedagogické fakultě MU působím jako odborná asistentka a věnuji se vzdělávání budoucích učitelů zeměpisu v oblasti geografických informačních systémů a dalších ICT nástrojů. Velmi ráda však teoretické přístupy uvádím do praxe na ZŠ, kde také působím jako učitelka zeměpisu. Přímou zkušeností si tak mohu v praxi ověřit, co funguje či nefunguje a to je pro mě velmi cenné.

Petr Mihalco

Učím tedy jsem. Pátým rokem na základní škole Labyrinth, kam jsem přešel z malotřídní školy na Bruntálsku. Díky možnosti potkávat zkušené pedagogy (a pracovat s nimi) stále objevuji nové oblasti vzdělávání a rád své zkušenosti sdílím dál.

Daniel Pražák

Učitel na ZŠ Praha 7, mluvčí iniciativy Otevřeno a doktorand na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání. V podcastu Hovory z kabinetu představuji inspirativní učitelky a učitele z celé ČR. Díky spolupráci s Mapy.cz se snažím sám trochu té inspirace také předat. Ze všech důvodů, proč by měl jet Pražák do Brna, považuji BUM za ten nejlepší.

Pavlína Loňková

Učím na 1. stupni, od roku 2019 jsem členkou týmu fakultní a laboratorní základní školy Labyrinth v Brně, kde působím jako třídní učitelka, interní mentorka, metodička pro 1. stupeň a také v rozšířeném vedení školy.

V balíčku svých zásadních pedagogických témat mám v poslední době zejména plánování a práci s cíli, oblast hodnocení, kolegiální podporu a rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností.

Mirek Mráz

Mirek učí informatiku na základní škole Labyrinth v Brně, zajímá se o informační a datovou gramotnost, vede brněnské DIGI centrum a Lego inovační studio, ve kterých s učiteli sdílí inspiraci pro smysluplnou a poutavou výuku. Mirek v současnosti pracuje na e-learningu využívající prvky komiksu na téma práce s daty pro 6. a 7. ročník ZŠ.

Kamil Kopecký

Specializuje se zejména na rizikové chování v kyberprostoru, zejména pak na kyberšikanu, sexting, kyber grooming, rizika sociálních sítí a ochranu osobních údajů v prostředí internetu, stejně jako mediální výchovu a mediální gramotnost. Je vedoucím národního projektu zaměřeného na prevenci rizikového chování v prostředí internetu E-Bezpečí (www.e-bezpeci.cz) a zároveň vedoucím Centra prevence rizikové virtuální komunikace PdF Univerzity Palackého v Olomouci. Je zastánce badatelsky orientované výuky a obecně výuky využívající IT nástrojů – je vedoucím laboratoře Didigidoupě (www.digidoupe.cz). Provozuje také osvětové portály www.kybergrooming.cz či www.sexting.cz. Externě spolupracuje s řadou státních i soukromých institucí, jako je Policie České republiky, MŠMT, MVČR, NÚKIB, Linka bezpečí, O2, Google, Seznam.cz, Avast apod. Je garant obsahu portálu O2 Chytrá škola (www.o2chytraskola.cz). Je nositelem řady ocenění, včetně Cena ministra školství za vynikající vzdělávací činnost na vysoké škole za rok 2020, 1. místo v národním kole European Crime Prevention Award apod.

Pavel Špaček

Vystudoval učitelství matematiky a zeměpisu na MU v Brně. Již od studentských let ho fascinovaly počítače a jejich možnosti. Proto vždy hledal cesty, jak tyto technologie rozumně a efektivně uchopit. To ho dovedlo až k pravidelnému zařazování a využívání ICT ve vyučovací hodině jako běžné pomůcky.

Aktivně se snaží dělit se širokým okolím o své know-how na svých webovkách kantorina.cz, v rámci skupiny GEG Uranium a na Twitteru.